Organizatorem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest Krakowskie Przedsiębiorstwo Wytwórczo – Usługowe „ARTIM” Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Adres dla korespondencji 31-048 Kraków, ul św. Gertrudy 14

Punktem handlowym” w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każdy kiosk, stoisko, obiekt gastronomiczny, oferujący sprzedaż towarów lub usług, którego lokalizacja, konstrukcja i wystrój zostały zatwierdzone przez Organizatora.

  1. Zasady udziału.

  1. Warunkiem uczestnictwa w targach i kiermaszach realizowanych przez Organizatora jest dokonanie zgłoszenia oraz wypełnienie wszelkich dokumentów przez niego dostarczonych („Zasady udziału”, „Informacja dodatkowa”, weksel in blanco, etc.),a także wniesienie stosownych opłat, w tym opłat dodatkowych i wpłata wadium w terminach wyznaczonych przez Organizatora, jak również uzyskanie potwierdzenia udziału.

  2. Właściciele punktów gastronomicznych składają ankietę zgłoszeniową w zaklejonej kopercie opieczętowanej danymi firmy wraz z kompletem dokumentów oraz podpisanymi niniejszymi zasadami udziału.

  3. Asortyment sprzedawanych towarów musi odpowiadać informacji podanej w zgłoszeniu udziału i zatwierdzonej przez Organizatora.

  4. Niezbędnym warunkiem uczestnictwa jest uregulowanie wszelkich wymaganych należności finansowych wobec Organizatora i ewentualnie służb technicznych poprzednio organizowanych targów i kiermaszy. Wymóg ten dotyczy również podmiotów powiązanych kapitałowo lub personalnie z uczestnikiem.

  1. Organizator zapewnia:

  1. Możliwość użytkowania punktu handlowego wyposażonego w przyłącz elektryczny i szyld firmy. Po wniesieniu dodatkowych opłat stoisko może zostać także wyposażone w krzesła, stoliki, kobyłki, schody, parasol, etc.

  2. Możliwość użytkowania stoiska do sprzedaży okazjonalnej bez przyłącza elektrycznego.

  3. Stałą ochronę punktów handlowych, oraz obsługę techniczną w godzinach ich otwarcia.

  4. Utrzymanie czystości na terenie targów lub kiermaszy.

  5. Prowadzenie Biura Kiermaszu oraz udzielanie bieżących informacji dotyczących danej imprezy.

  6. Ubezpieczenie standardowe.

  7. Podanie informacji do targach i kiermaszach do wiadomości mediów przed ich rozpoczęciem, opcjonalnie w ramach organizacji dużych targów lub kiermaszy realizowane są imprezy towarzyszące.

  8. Udostępnienie przyłącza elektrycznego dla uczestników prowadzących działalność gastronomiczną we własnych obiektach, po uprzednim ich zatwierdzeniu warunków technicznych przez Organizatora.

  9. Możliwość udziału w targach i kiermaszach przy wykorzystaniu własnego stoiska po uprzednim uzyskaniu zgody Organizatora. Prowadzenie działalności z własnego stoiska nie wpływa na wysokość opłat. Nie wpływa to na wysokość opłat za udział, także za urządzenia dodatkowe pobiera się odpowiednie opłaty.

  1. Obowiązki uczestników.

  1. Przejęcie punktu handlowego przez uczestnika następuje po okazaniu dowodu wpłaty oraz w sytuacji, gdy uczestnik dysponuje własną kłódką i gaśnicą z aktualną datą ważności. Winna to być gaśnica proszkowa o pojemności co najmiej 2 kg i posiadająca symbol ABC.

  2. Zgłoszenia otwarcia i zamknięcia punktu handlowego dokonuje się w Biurze Kiermaszu po okazaniu Identyfikatora Uczestnika, wydanego przez Organizatora.

  3. Uczestnik posiadający parasol jako urządzenie dodatkowe, obowiązany jest składać go po zamknięciu stoiska, a także w ciągu dnia podczas silnych wiatrów. Niestosowanie się do tych postanowień będzie skutkować poniesieniem odpowiedzialności materialnej za ewentualne uszkodzenie parasola.

  4. Reflektory zewnętrzne winny być wyłączone w ciągu dnia.

  5. Uczestnicy obowiązani są do utrzymywania czystości wokół własnego punktu handlowego, a obiekty gastronomiczne dodatkowo na terenie ogródka gastronomicznego.

  6. Każdy obiekt gastronomiczny musi posiadać własne pojemniki na odpadki w ilości wyznaczonej przez Organizatora. Pojemniki indywidualne należy systematycznie opróżniać do pojemników zbiorczych. Zabrania się wylewania wszelkich odpadów do studzienek kanalizacyjnych pod rygorem poniesienia kosztów ich udrożnienia oraz ukarania mandatem. Ponadto wyznaczone obiekty gastronomiczne muszą być wyposażone w metalowe pojemniki na odpady popłomienne, które należy opróżniać po uprzednim zagaszeniu ich wodą, do specjalnego pojemnika, pod nadzorem pracownika wyznaczonego przez Organizatora.

  7. Każdy obiekt gastronomiczny winien być wyposażony w dodatkową gaśnicę o pojemności 5 kg oraz gaśnicę pianową typu GWG - 2XAF (z przeznaczeniem do palących się tłuszczów).

  8. Pracownicy obiektów gastronomicznych, w szczególności grillów, obowiązani są do zwrócenia należytej uwagi na sposób zabezpieczenia paleniska przed rozprzestrzenianiem się ognia oraz dymu terenie przeznaczonym do realizacji imprezy. Wszystkie urządzenia, będące wyposażeniem obiektów gastronomicznych winny posiadać aktualne atesty.

  9. Obiekty gastronomiczne winny być wyposażone w zlewozmywak do mycia naczyń i sprzętu pomocniczego, a także umywalki z „przyborami do mycia rąk i ręcznikami jednorazowymi, oraz zbiorniki na wodę ciepłą i zimną. Obowiązek napełniania zbiorników spoczywa na właścicielu obiektu gastronomicznego.

  10. Wszystkie urządzenia gastronomiczne winny być ustawione na drewnianych podestach, pokrytych folią o odpowiedniej grubości. Odległość mierzona od podstawy grilla do krawędzi podestu nie może być mniejsza niż 150 cm.

  11. Uczestnik odpowiada za doprowadzenie używanego fragmentu terenu imprezy lub innego obiektu do stanu, w jakim był przed rozpoczęciem kiermaszu lub targów. W przypadku punktów gastronomicznych dotyczy to również powierzchni ogródka.

  12. Uczestnik prowadzący punkt gastronomiczny lub sprzedaż artykułów spożywczych powinien posiadać stosowne zezwolenie na prowadzenie działalności wydane przez Terenową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną. Pracownicy punktów wymienionych w zdaniu poprzednim muszą posiadać odzież ochronną i aktualną książeczkę zdrowia wydaną przez Sanepid, która ma znajdować się na stoisku handlowym. W dniu rozpoczęcia działalności kserokopie aktualnych książeczek należy złożyć w Biurze Targów.

Każdy uczestnik reprezentujący firmę zagraniczną ma obowiązek złożyć przed rozpoczęciem imprezy wszystkie niezbędne dokumenty przetłumaczone na język polski przez przysięgłego tłumacza.

  1. Należy ściśle przestrzegać zgodności asortymentu towarów do zgłoszonych Organizatorowi jako przeznaczenie do sprzedaży. Obowiązuje zakaz sprzedaży środków spożywczych łatwo psujących się. Przygotowane dania muszą być podawane konsumentom w naczyniach jednorazowego użytku. Artykuły spożywcze powinny być sprzedawane w opakowaniach jednostkowych.

  2. Oferta każdego punktu gastronomicznego winna zawierać propozycje dań związanych ze świętem, rocznicą lub miejscem do którego nawiązuje Organizator w prowadzonej kampanii informacyjnej o imprezie.

  3. Każdy Uczestnik jest obowiązany do dekorowania punktu handlowego w sposób zalecany przez Organizatora. Stosowane materiały winny być czyste i wyglądać estetycznie. Zalecane kolory to zieleń, bordo, brąz, złoto. Nie wolno stosować pudeł tekturowych i plastikowych do ekspozycji towaru. Towary handlowe winny być eksponowane w estetycznych opakowaniach , takich jak kosze, patery, podstawki, naczynia itp.

  1. Zasady prowadzenia handlu i gastronomii.

  1. Obowiązującymi godzinami otwarcia punktów handlowych są godz. 10.00 - 20.00. Dopuszcza się prowadzenie handlu poza obowiązującymi godzinami po uzgodnieniu z Organizatorem. Nieprzestrzeganie godzin otwarcia punktu handlowego lub gastronomicznego, w tym także zamknięcie go przed terminem zakończenia kiermaszy lub targów podanym w zgłoszeniu, będzie upoważniało Organizatora do naliczania kary umownej w wysokości 100% kosztów udziału w danej imprezie oraz brakiem możliwości udziału w imprezach realizowanych przez Organizatora w przyszłości.

  2. Dostawy towarów winny odbywać się w wyznaczonych do tego miejscach i zgodnie z obowiązującymi przepisami, jednak nie później niż do godziny 10.00 w godzinach porannych, i po godz. 23.00. Dostawca towaru ma obowiązek opuszczenia miejsca postoju niezwłocznie po zakończeniu czynności zaopatrzeniowych. Obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu pojazdów oraz wprowadzania przyczep na płytę Rynku Głównego w Krakowie. Każdy samochód musi mieć umieszczony za szybą identyfikator otrzymany od organizatora (jeden identyfikator dla jednego uczestnika).

  3. Prowadzenie handlu przed stoiskiem może odbywać się tylko przy wykorzystaniu urządzeń będących w dyspozycji Organizatora i po wniesieniu stosownych opłat dodatkowych. Zamówienia na te urządzenia przyjmowane będą przy wpłacie I raty za udział w targach lub kiermaszach. Do urządzeń dodatkowych nie można dostawiać żadnych innych przedmiotów. Wszelka zabudowa przed stoiskiem urządzeń dodatkowych typu regały, stoły itp. jest dozwolona po zgłoszeniu przez Wystawcę Organizatorowi i po otrzymaniu przez niego ( Organizatora ) pisemnej zgody. Wystawca ponosi pełną odpowiedzilność za estetyczne wykonanie zabudowy, jak również zabezpieczenie jej przed kradzieża, dewastacją i innymi szkodami losowymi. Wystawki przed kioskiem nie mogą być dłuższe niż 2,5 m.

  4. Dopuszcza się stosowanie innych urządzeń w sytuacji określonej w pkt. 3, po przedstawieniu projektu lub zdjęcia i uzyskaniu pisemnej zgody Organizatora oraz po wniesieniu stosownej opłaty dodatkowej. Wysokość urządzeń dodatkowych nie może przekraczać 1,7 m i mogą być one usytuowane przed stoiskiem w odległości nieprzekraczającą 2,5 m od stoiska.

Obowiązuje bezwzględny zakaz ustawiania parasoli na podwyższeniach, mocowania ich do kiosków oraz eksponowania towarów na konstrukcji drewnianej parasoli.

  1. Uczestnik dokonuje zwrotu przydzielonego punktu handlowego przedstawicielowi Organizatorowi w takim stanie, w jakim został mu przekazany. Obiekt powinien być czysty, wszelkie śmieci i odpady wyniesione do przeznaczonych na ten cel pojemników.

  2. Każdy uczestnik wpłaca kaucję za obiekt handlowy w wysokości 1000 zł, a za obiekt gastronomiczny i ogródek w wysokości 2.000 zł w momencie uiszczenia I raty opłaty za udział w kiermaszu lub targach. Kaucja zostaje zwrócona po oddaniu obiektu handlowego lub gastronomicznego w stanie niepogorszonym (por. pkt. 5 tego rozdziału). W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia obiektu, kaucja przepada na rzecz Organizatora.

  3. Wszelkie przeróbki (w tym także: przybijanie półek, wieszaków, haków, gwoździ itp.)urządzeń będących własnością Organizatora mogą być dokonane wyłącznie za jego zgodą, a po zakończeniu Kiermaszu urządzenia te winny być przywrócone do stanu poprzedniego. Nie wolno wbijać gwoździ, śrub lub wkrętów w płaszczyznę dachu. Zabrania się przybijania lub dokładania do urządzeń dodatkowych typu sanie, wiaty, wozy, jakichkolwiek urządzeń własnych (blatów, stołów, schodów, etc.).

  4. Zabrania się ustawiania wszelkiego rodzaju zadaszeń namiotowych lub foliowych.

  5. Handel może być prowadzony wyłącznie przez pracowników firmy, która dokonała zgłoszenia. Zabrania się dopuszczenia do prowadzenia handlu pracowników innych firm lub przekazywania obiektu innej firmie niż wskazana w zgłoszeniu. W razie naruszenia tego postanowienia stwierdzonego na podstawie treści faktur zakupu, Organizator zastrzega sobie prawo do poboru dodatkowych opłat w wysokości 100% kosztów udziału.

  6. Obowiązuje bezwzględny zakaz używania torebek foliowych. Dopuszcza się używanie wyłącznie toreb papierowych.

  7. Ceny towarów przeznaczonych do sprzedaży winny być umieszczone przy każdym rodzajów artykułów w sposób widoczny i nie budzący wątpliwości odnośnie ceny którejkolwiek wystawionej sztuki towaru.

  8. Obowiązuje bezwzględny zakaz sprzedaży narkotyków i ich symboli oraz wszelkich artykułów godzących w uczucia religijne, bądź powszechnie uważanych za obsceniczne, a także alkoholu bez stosownego zezwolenia.

  9. Obowiązuje bezwzględny zakaz sprzedaży podróbek towarów firmowych oraz towarów, na sprzedaż których uczestnik nie posiada licencji.

  10. Obowiązuje bezwzględny zakaz sprzedaży obnośnej.

  11. Obowiązuje bezwzględny zakaz trzymania zwierząt wewnątrz punktów handlowych.

  12. W przypadku zajęcia przez uczestnika powierzchni większej niż podana w zgłoszeniu, Organizator pobierze opłatę dodatkową w wysokości 100 zł za każdy zajęty metr kwadratowy terenu.

  13. Punkty handlowe mogą wykorzystywać dodatkowe oświetlenie (lampy halogenowe) wyłącznie dostarczone przez Organizatora, nie więcej jednak niż dwie sztuki o mocy nie przekraczającej w sumie 300W. Na instalowanie dodatkowych odbiorników energii elektrycznej (dodatkowe oświetlenie, itp.), wymagana jest pisemna zgoda Organizatora oraz uregulowanie dodatkowych opłat za pobór energii według stawek ryczałtowych. Dodatkowe oświetlenie może być wyłącznie ledowe.

  1. Reklama.

  1. Umieszczanie reklam na terenie kiermaszu lub targów jest dopuszczalne po uzyskaniu zgody Organizatora oraz wniesieniu stosownych opłat.

  2. Reklama lub promocja firm, których towary są sprzedawane na stoisku wymaga dodatkowych ustaleń umownych, a jej prowadzenie wymaga dodatkowej opłaty, której wysokość ustala się w drodze negocjacji z Organizatorem. Akceptacji Organizatora wymaga także sposób ich prowadzenia.

  3. Wszelkie napisy, cenny, cenniki, informacje o produktach umieszczane na stoisku muszą zostać zaakceptowane przez Organizatora

  1. Zgłoszenie udziału przez uczestnika.

  1. Należności ustalone w zgłoszeniu nie podlegają dalszym negocjacjom. Każdy uczestnik imprezy działa na własne ryzyko.

  2. Każdy uczestnik dokonując zgłoszenia wypełnia i podpisuje deklarację wekslową oraz składa weksel in blanco, zabezpieczający wpłacenie całej nalżności za daną imprezę.

  3. Uczestnik dokonujący wpłaty należności z udziału w targach lub kiermaszu na konto Organizatora jest obowiązany podać nazwę firmy, której wpłata dotyczy.

  4. W przypadku opóźnienia w zapłacie należności Organizator będzie uprawniony do pobierania odsetek umownych w wysokości odpowiadającej czterokrotnej wartości kredytu lombardowego NBP.

  5. Rezygnacja udziału w imprezie do 14 dni przed jej rozpoczęciem skutkuje obciążeniem uczestnika kosztami manipulacyjnymi w wysokości 50 % należności Organizatora. Rezygnacja z udziału w imprezie po w/w terminie skutkuje obciążeniem uczestnika kosztami manipulacyjnymi w wysokości 100 % tej należności.

  6. Wystawcy winni środki pieniężne Firmie oraz Ci, którzy nie regulowali należności w terminie nie mogą uczestniczyć w targach i kiermaszach.

  7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za straty (lucrum cessans) poniesione przez uczestnika wynikłe z niezakwalifikowania się do udziału w imprezie.

  8. Łączny pobór mocy prądu w punkcie handlowym nie może przekraczać 2,5 KW (dotyczy to także urządzeń grzewczych) pod rygorem odłączenia zasilania. Osoby prowadzące punkty gastronomiczne w zgłoszeniu udziału w imprezie określają dokładnie zapotrzebowania na energię elektryczną podając ilość KW.

  9. Organizator zastrzega sobie prawo przydziału stanowisk i usytuowania obiektów według swego uznania.

  10. Pierwszeństwo do udziału w targach i kiermaszach mają firmy, które uczestniczą we wszystkich imprezach przygotowanych przez Organizatora.

  11. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia udziału w imprezie, jeżeli uzna, że oferowany towar lub sposób zachowania zgłaszającego jest niezgodny z celami danego przedsięwzięcia lub zasadami dobrej współpracy.

  12. Organizator, w trosce o różnorodność oferowanych towarów może odmówić uczestnictwa zgłaszającemu chęć udziału w imprezie, jeśli oferowany przez niego rodzaj produktu lub usługi znajduje się już w ofercie innych uczestników.

  13. Przy najmie nietypowego obiektu handlowego, takiego jak: wozy, sanie, wiaty, etc., pierwszeństwo mają uczestnicy prowadzący działalność także w typowych punktach handlowych. W przypadku wolnych urządzeń tego typu pierwszeństwo mają uczestnicy oferujący towary, które nie są eksponowane w punktach podstawowych.

  14. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zmiany terminu organizowanych imprez z przyczyn od siebie niezależnych.

  15. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za częściowy lub całkowity zakaz handlu w trakcie trwania imprezy, jego ograniczenie lub inne utrudnienia jeżeli wynika to z decyzji służb porządkowych (Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego etc.) lub władz administracyjnych.

  1. Szczegółowe warunki organizacyjno – techniczne.

  1. Wszelkie zastrzeżenia co do przebiegu imprezy, w szczególności dotyczące ochrony i obsługi, należy zgłaszać niezwłocznie w Biurze Kiermaszu pracownikom Organizatora.

  2. Przydział mocy dla punktów gastronomicznych nie może przekraczać 10 KW. W przypadku stwierdzenia przez Organizatora przekroczenia wielkości poboru energii elektrycznej, Organizator ma prawo obciążyć uczestnika kosztami dodatkowego zużycia energii elektrycznej.

  3. Kategorycznie zabrania się używania w punktach handlowych czajników elektrycznych, grzałek etc. Obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, a także wzniecania otwartego ognia. Urządzenia elektryczne (wagi, magnetofony, kasy fiskalne, etc.) muszą być zasilane przez odpowiednie filtry. Organizator zapewnia możliwość poboru gorącej wody w Biurze Kiermaszu.

  4. Wszelkie prace związane z instalacją elektryczną, winny być wykonane przez pracownika posiadającego odpowiednie uprawnienia oraz upoważnienie Organizatora.

  5. Zabrania się dokonywania jakichkolwiek przeróbek urządzeń elektrycznych, korzystania z uszkodzonej lub prowizorycznej instalacji elektrycznej, a także wszelkich innych urządzeń niezgłoszonych w Biurze Kiermaszu. Zabrania się pozostawienia bez nadzoru urządzeń podłączonych do sieci elektrycznej.

  6. Uczestnicy imprezy są obowiązani do przestrzegania przepisów ruchu drogowego, a także zasad ruchu obowiązujących w miejscu odbywania się imprezy. Zabrania się zastawiania dojść i dojazdów do urządzeń przeciwpożarowych i elektrycznych a także przejść pieszych.

  7. Uszkodzenia obiektów handlowych, w tym ewentualne włamania należy zgłaszać niezwłocznie pracownikom Biura Kiermaszu lub Ochrony, a przedmiotowy obiekt należy odpowiednio zabezpieczyć.

  8. Należy zabezpieczyć posiadane faktury zakupu, dowody dostawy (WZ), dokumenty dotyczące rozchodu towaru (wydruk z kasy fiskalnej lub zeszyt sprzedaży) oraz dokonać spisu z natury w obecności przedstawiciela Organizatora.

  9. W obiektach handlowych nie wolno pozostawiać bez nadzoru rzeczy wartościowych.

  10. Zaleca się używanie odpowiednich, estetycznych ubiorów sprzedawców dostosowanych do rodzaju punktu handlowego i oferowanego w nim towaru (w szczególności: stroje ludowe, regionalne, związane z zawodem, etc.).

  1. Postanowienia końcowe.

  1. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w ich zdrowiu lub mieniu. Każdy uczestnik winien ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej.

  2. Uczestnik imprez realizowanych przez Organizatora nie może indywidualnie występować o przedłużenie zgody na prowadzenie handlu lub usług po zakończeniu kiermaszu lub targów ani samodzielnie występować o ich organizację w przyszłości. W przypadku naruszenia tego postanowienia Organizator jest uprawniony do naliczenia kary umownej w wysokości 300 % kosztów udziału w danej (lub ostatniej) imprezie.

  3. Uczestnik zobowiązuje się pod rygorem zapłaty kary umownej w wysokości 300% kosztów udziału w danej imprezie, że w czasie trwania kiermaszu lub targów realizowanych przez Organizatora, nie będzie brał udziału także w analogicznych lub podobnych przedsięwzięciach organizowanych przez jakiekolwiek inne podmioty na terenie Krakowa i okolic.

  4. Organizator ma prawo zażądać zamknięcia punktu handlowego, jeżeli uczestnik nie uiścił należnych opłat w wyznaczonym terminie lub narusza w sposób rażący niniejsze zasady udziału w kiermaszach i targach. W tym przypadku uczestnikowi nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa ani jakiejkolwiek inne roszczenie odszkodowawcze wobec Organizatora.

  5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przyczynami losowymi, siła wyższą i innymi czynnikami niezależnymi od Organizatora. Dotyczy to w szczególności szkód spowodowanych kradzieżą, pożarem, zalaniem, wiatrem, uderzeniem pioruna, eksplozją, przerwami w dostawie energii elektrycznej lub wody.

  6. Uczestnik wyraża zgodę na fotografowanie, nagrywanie, kręcenie filmów z wykorzystaniem zajmowanego przez niego stoiska handlowego oraz wyraża zgodę na wykorzystanie zebranego materiału przed Organizatora.

Przyjmuję treść niniejszych zasad do wiadomości i stosowania

Data …………………………. Podpis ……………………………

wielkanoc artim

TARGI WIELKANOCNE

Na Rynku Głównym w Krakowie odbywają się rokrocznie tradycyjne Targi Wielkanocne. Organizatorami są Miasto Kraków, Krakowska Kongregacja Kupiecka oraz „Artim” Sp. z o.o., które jest realizatorem Targów.

W Targach uczestniczy ok. 60. kupców reprezentujących nie tylko nasz region, ale i inne miasta Polski. Ponadto prezentują się wystawcy z zagranicy. Produkty oferowane przez kupców to przede wszystkim artykuły świąteczne: stroiki, koszyki, palmy, świeczki, pisanki, ręcznie malowana porcelana, biżuteria, obrusy, serwetki, kierpce, kożuchy ręcznie haftowane, plecionki, wyroby z masy solnej, z mąki, z siana, z drewna oraz inne wyroby regionalne, a także oscypki czy pierniki. Dla krakowian i turystów odwiedzających Targi przygotowuje się punkty małej gastronomii z polskimi potrawami z grilla, promujące kuchnię staropolską.

Targom towarzyszą liczne imprezy m.in.: poświęcenie palm i pokaz obrzędów wielkanocnych, prezentacja tradycyjnych stołów regionalnych, poświęcenie koszyczków wielkanocnych i poczęstunek poświęconych potraw, pokaz obrzędów Śmigusowo-Dyngusowych.

rynek

TARGI BOŻONARODZENIOWE

Współczesne Targi, od kilkunastu lat są wpisane w kalendarz imprez Rynku krakowskiego. To tradycja, która w dużej mierze ma wpływ na rozwój kulturalny i gospodarczy Krakowa.

Wystawcy prezentują towar w ok. 80. kioskach handlowych i gastronomicznych. Kupcy oferują szeroką gamę świątecznych upominków i dekoracji, takich jak ręcznie malowane bańki, ozdoby choinkowe, stroiki świąteczne, świece z wosku, szopki, wyroby ceramiczne, wyroby z siana, słomy, drewna, wełny i sukna, szkło artystyczne, biżuterię, pamiątki, pocztówki, kalendarze, drewniane zabawki, wyroby skórzane, kożuchy, obrusy. Na Targach znajdują się stoiska z polskimi potrawami z grilla, stoisko z pierogami wg staropolskich receptur, stoisko serwujące zupy, pajda chleba ze smalcem, boczkiem, cebulą i ogórkiem. Ponadto znajdziemy prażone orzechy w karmelu, krówki, pierniki, domowe ciasta, tarty i ciasteczka, miody, pieczone kasztany, wędliny, sery góralskie i oscypki. Tradycyjnie na Targach znajduje się miejsce na beczki z „Grzańcem Galicyjskim”.

Targom towarzyszą takie imprezy jak: pisanie listów do Św. Mikołaja, wizyta Św. Mikołaja, Święto kupca, prezentacje gmin Małopolski, Mosty między Miastami, Opłatek Prezydencki, Korowód Kolędniczy, czy pokaz Dziadów.

30 - lecie Firmy "Artim"

30 - lecie FIRMY "ARTIM"